Halaman Utama

Recent Posts

Friday, August 5, 2011

::Nila dan Kapur::

Salam , apa kabar semua ? camner puasa ? Harap2 semua berjalan lancar . insyaALLAH . dah semalaman tak online ! malam ni datang mood nak buat entri baru khas untuk anda semua ! ( ceyy . . padahal takde orang nak baca pun ) hihihi . kejap jer dah masuk hari ke-6 kita berpuasa . Alhamdulillah kan . terawih pun belum miss lagi setakat nih . hihihi . walaupun tak terawih penuh , kira OK la . ( seronok berpeluang puasa kt kampung ! ! ) tahun ni gua bertuah dapat berpuasa di kampung . seronok ooo . . hihihi . . ( takleh seronok2 sangat nanti ada pulak yg jelous . ) hihihi ! apa2 pun selamat berpuasa kepada mereka yg di perantauan tak kira la dalam negeri ke luar negara ker . . tengah belajar ke kerja ke . . puasa elok2 jangan pontem .


Nila dan Kapur

Korang perasan tak gambar apa yg gua paparkan ni ? haaa . . pasal ni la gua nak citer untuk entri gua malam nih . NILA dan KAPUR . . hihihi . ( macam2 dalam kepala otak korang sekarang tgh berfikir setelah melihat gambar ini ) sape tak tau kan pasal gambar ni . tentula kenangan korang zaman2 sekolah rendah dulu ! tanpa benda ni , sape la anda yg hensem lagi bergaya apabila ke sekolah ! hahaha ! dulu2 nak save bajet nila dan kapur ni lah paling berharga kan . baju dan kasut sekolah dari darjah 1 sampai 6 masih lagi elok lagi bila di pakai . hahaha . dengan adanya 2 perkara ni , anda tak perlu risau jika baju dan kasut anda mula reput dan lusuh . hahaha ! sekali titik dan sapu , srinnnngggg . bersinar ! hihihi .

Teringat dulu2 kan dengan kapur nih , lepas basuh jer terus sapu . siap bersila lagi lagi dengan khusyuk nyaa . selepas kering lihat lah hasilnya . putih berseri . ( tu pun kalau bukan mak bapak korang yg basuhkan la ) hihihi . kasut bila malas nak basuh jer sapu kapur terus pun takde hal sebab nak bagi lepas masa perhimpunan pagi di sekolah jerr . nanti kantoi dgn pengawas dan cikgu disiplin . hihihi . Kalau pasal nila pulak kalau korang dulu2 dilantik dengan penuh takzimnya menjadi pengawas sekolah yg berdedikasi , tak perlu la mak bapak korang susah2 nak beli baju pengawas yg warna biru tuu . rendam je dalam air lepas tu titiskan nila . tadaaaa ? ? hahaha ! ( tu pun kalau baju pengawas sekolah korang dulu warna biru la kan ) zaman sekarang sekolah dah macam2 kaler dah kalau pengawas kan . coklat lah pink lah hijau lah kelabu lah . dan kasut pulak gua tengok sekarang ni semua dah pakai hitam tak kira la korang tu pelajar biasa ataupun tidak . hairan betul .

Jadi , adakah sekarang ni NILA & KAPUR orang masih mengamatinya lagi ? ( tak tau lah ) sekarang ni baju lusuh ke kasut koyak ke beli baru terus . orang pun tak main daa celup2 nila sapu2 kapur . melecehkan . hihihi . benda2 ni bertahan waktu sekolah rendah jer . gua rasa dah up
cikit naik tingkatan takde la pakai2 benda ni . betul tak ? hihihi . dan jugak bukan tiap2 hari korang pakai uniform sekolah . sekolah gua sebelum ni ahad selasa khamis jer pakai baju sekolah . ( isnin = baju T-shirt . rabu = uniform kelab dan persatuan . ) tak gitu yer ? hihihi . jadi di situlah baju korang dapat di hadkan jangka hayatnya untuk bertahan . hahaha ! apa2 pun hidup Nila dan Kapur ! ! hahaha ! ini saja dari gua . sekian . babai !

P/s: bagaimana pulak dengan harga kalau sekarang ni masih di jual ? dan gua tengok kapur pulak sekarang ni dah up dia punya fungsi , macam kiwi kasut ? ! takde la main2 celup pastu sapu cini pastu celup pulak leceh abis terkena tangan . hihihi . ( Nila pulak bertahan sampai bila2 kot sebab orang selalu gunakannya . nak tau apa ? digunakan dalam pepatah melayu ! ) hahaha !

Suka ? Sila Tekan "LIKE" dan Tinggalkan Komen Anda !

2 comments:

azana said...

adu la...cito pasal goni..rindu jamey koloh dulu... nila baju nk suh napok baru ckit..haha

{[[ D.a.r.E ]]} said...

hahaha . kan ? saya pun tgok gmbar kapur tu suko sorg . tringt sgguh zman skol rendoh dulu .

Post a Comment

::Tiada Kena-Mengena Dengan Yang Hidup Mahupun Yang Telah Meninggal Dunia::
-Terima Kasih Diatas Komen Yang Diberikan-