Halaman Utama

Recent Posts

Tuesday, July 26, 2011

::Ramadhan Datang Lagi::

Salam kepada semua pembaca !
Busy punya busy dapat gk gua post entri baru malam ni .
sebelum tu terima kasih banyak2 kepada follower !
terkejut respond daripada korang semua dengan entri
gua sebelum ni . Love you all ! ! hihihi . sebab gua
percaya semua orang akan suka punya . hihihi .

Ok , gua tak nak bual lebih2 . terus kepada cite gua hari ni .
pejam celik pejam celik dah nak dekat puasa dah kan ?
wahhhh . tinggal berapa hari jer . gua exited gile rasanya !
mana x nya kan . . tahun ni gua dapat puasa 1 bulan
dekat kampung beb ? !best3 ! gua dah x sabar
nak tunggu puasa ni . hihihi .

Yela kan . . dah 2 kali (2009 & 2010) puasa kat Upsi nuh . .
semester kali ni cuti lama ckit dekat 4 bulan . sampai raya !
sape cakap seronok puasa kt tempat orang ? tipu ah .
tp sekurang-kurangnya kita dapat belajar berdikari .
macamna susahnya nak kena bangun pagi sahur .
yela sebelum ni mak ayah korang yg selalu kejutkan . haha !
pastu pulak pasal juadah berbuka puasa
dekat bazar ramadhan tempat korang belajar .
kadang-kadang korang teringin nak makan
makanan fav korang dekat kampung tapi takde can .
mulalah melenting kan .

Lepas tu kadang-kadang solat terawih tu tertinggal
sebab kena hadir kuliah waktu malam ,
kena siapkan assingment la . . bajet la kan kononnya
azam tiap2 ramadhan nak terawih & puasa penuh . hihi.
.tak tau la kan tapi kalau puasa
gua tak pernah miss ! terawih ?
ada la jugak tinggal . hihihi . korang ? ?
wallahualam . bagi gua , suasana ramadhan dekat kolej
takde feel langsung tak sama dengan suasana dekat
kampung . huhuhu . gua seronok puasa
dekat kampung ! muktamad ! hahaha .

Bulan puasa ni ada satu perkara yang WAJIB bagi gua .
juadah berbuka puasa ! yesss ! ! hahaha
juadah ni mesti ada di samping gua sewaktu berbuka .
kalau tak semua 1 pun kira ok dah . haaaa . .
ni dia juadah kegemaran gua ! sedaappppp . . hahaha !


onde-onde , jala emas , buah tanjung ,
putih telur , akok , akok bunga & nasi manis

kuih-kuih ni sangat famous di kelantan .
tak semua tempat ada kuih ni .
kalau tak salah gua la kan . . hihihi .
tapi jangan pulak korang fikir gua
makan benda ni je hari-hari . gila apa ?
sementara waktu dengannya .

gua pun makan nasi & minum air gak . .
tak kenyang makan benda ni .
ni kiranya pencuci mulut . .
sangat2 sedap ! rugila kan kalau tak dapat rasa .

hanya di bulan ramadhan sahaja . setahun sekali .
mana gua
tak melenting kalau tak dapat semua ni .
petang-petang sebelum
berbuka mulalah merayau
cari bazar nak dapatkan kuih nih . haih . .

Ok !
rasanya kat sini jela entri gua untuk kali ini .
ucapan gua , selamat menyambut bulan
ramadhan al-mubarak kepada semua blogger
dan seluruh umat islam seluruh dunia . .
ingat , jangan main mercun !
hati-hati di jalanraya . hihihi .
kepada mereka yg akan menyambut
ramadhan di perantauan , belajar rajin-rajin ea ?
puasa jangan tak puasa . hihihi . yang penting . .
duit masyukkkkk . . hahaha ! ok cauu ! !

: : p/s : :
tahun ni penat kena kumpul duit dapatkan laptop baru . haihhh .
tak dapat beli baju raya kot . . waaaa .

Suka ? Sila Tekan "LIKE" dan Tinggalkan Komen Anda !

3 comments:

choc_fuza said...

betul2 menyelerakan kuih ini.. hehhehe..

~ piijaCkCarah ~ said...

woiiiiiiii , neh na bg aku jeles ke ? demmmmmmm..! hahaha ~

{[[ D.a.r.E ]]} said...

choc_fuza: memang menyelerakan . jemputlah datang jalan2 kelantan yup ? hanya di kelantan dan di bulan ramadhan sahaja . hihihihi
CikCarah: hahahaha ! sapo suh mu baco . hihihi

Post a Comment

::Tiada Kena-Mengena Dengan Yang Hidup Mahupun Yang Telah Meninggal Dunia::
-Terima Kasih Diatas Komen Yang Diberikan-