Halaman Utama

Recent Posts

Sunday, August 14, 2011

::Kelebihan Ayat Al-Quran Part 2::

Oklah . seterusnya gua nak sambung entri yg baru jer gua post tadi tentang kelebihan ayat suci AL-Quran nih . kitab yang paling mujarab dalam segala jenis penyakit ! ! yang ni paling gua tertarik ! sebelum ni gua ada dengar2 la kan orang ' pagar2 umah ' nih . bukan pasal cat pagar , atau bina pagar , robohkan pagar , tinggikan pagar ? ( buat apa gua nak sibuk pasal tu ? ) hihihi . haa pagar umah yang gua maksudkan ni adalah cara bagaimana orang2 tua dulu2 melindungi kediaman mereka dari sebarang ancaman seperti pencerobohan , kecurian dan sebagainya tak kira lah waktu tu diorang ada kt umah ataupun tak . ( zaman sekarang pun rasanya ada kot ) haaa . . bukan bina pondok kecik satu lepas tu upah orang jadi pak guard jaga umah siang malam ? ( salah satu cara jugak ) hihihi . tapi ni kiranya cara yg lebih ' tersirat ' . huhuhu . nak tau camne kaedah ini di lakukan ? jom baca ! bismillahirahmanirahim .

Pagar atau pendinding rumah.

Kaedah berikut dilakukan untuk mendinding rumah dan kawasannya juga tempat-tempat lain .

Untuk memagar rumah , mulakan dari bahagian kanan rumah . Mula-mula pacakkan teras kayu asam jawa disatu penjuru rumah (sebelah kanan) dan ketuk dengan pemukul besi hingga tenggelam paras bumi . Pijak tunggu tadi sambil mengadap ke penjuru lain yang di tuju dan baca :

  • Ini tembok Nabi Sulaiman
  • Dalamnya laut luarnya kota
  • Kalau kamu pecah kota ini
  • Kamu akan berenang dalam laut.
Tiup menghala penjuru yang hendak dituju. Baca bimillah , al-Fathihah dan surah Yasin dari awal hingga ayat ke 9 .



yasin1to9.jpg


Kemudian berjalan menuju ke arah penjuru lagi satu dengan membaca ayat ini berulang-ulang . Sambil membaca , Air Yasin di renjiskan disepanjang jalan ke penjuru yang dituju . Apabila tiba dipenjuru yang dituju , paku satu lagi tersa kayu asam jawa seperti yang dilakukan sebelum ini . Kemudian berdiri diatasnya sambil memandang penjuru yang berikutnya . Buat seperti tadi ke penjuru ketiga , kemudian seterusnya kembali ke penjuru yang mula-mula tadi .

Setelah menanam kesemua empat teras batang kayu asam jawa yang disediakan , pijaklah teras kayu asam jawa yang pertama tadi kemudian buat lingkungan di bahagian atas seluruh kawasan yang dipagar tadi , dengan isyarat tangan . Untuk tujuan ini , Air Yasin atau garam boleh digunakan untuk melinkungi bahagian atas rumah tadi .

Sekiranya terdapat penceroboh yang berniat buruk memasukki kawasan yang telah dipagar ini , nescaya ia akan rasakan bagai berada di tengah-tengah lautan yang luas , terkapai-kapai berenang untuk menyelamatkan dari lemas .

Begitu lah kebesaran Allah S.w.t . ALLAHUAKHBAR ! !

p/s: gua rasa lah macam2 lagi jenis cara korang nak kenakan penceroboh . macam yang ni rasa lemas kan . haa pernah gua dengar ada gak orang guna cara ni . apabila penceroboh masuk ada yg sampai takleh nak keluar ( pusing2 tempat yg sama ) hohoho . ada jugak gua dengar orang ' pelihara benda ' ( makhluk halus ) untuk jaga umah mereka . wallahualam .




Suka ? Sila Tekan "LIKE" dan Tinggalkan Komen Anda !

No comments:

Post a Comment

::Tiada Kena-Mengena Dengan Yang Hidup Mahupun Yang Telah Meninggal Dunia::
-Terima Kasih Diatas Komen Yang Diberikan-